Semakan Keputusan Permohonan Bantuan Ibu Tunggal

Semakan Keputusan Permohonan Bantuan Untuk Ibu Tunggal

Untuk membuat semakan atau melihat keputusan permohonan bantuan perubatan, kesihatan, kebajikan dan perniagaan untuk ibu tunggal, para pemohon boleh datang ke pejabat kebajikan atau pun secara dalam talian (online) menerusi pautan yang disediakan di bawah ini. Setiap bantuan yang ditawarkan mempunyai pautan yang berlainan.

SEMAKAN BANTUAN KEBAJIKAN IBU TUNGGAL

Bantuan Kanak-Kanak (BKK) dan Bantuan Orang Tua

Semakan status permohonan boleh dibuat dengan menghubungi Pejabat Kebajikan Masyarakat Daerah (PKMD) di mana permohonan dibuat atau secara online melalui Sistem eBantuan JKM

Bantuan Sara Hidup

Layari Portal Bantuan Sara Hidup (BSH) untuk menyemak status permohonan bantuan sara hidup.

Bantuan Zakat

Untuk Ibu Tunggal yang tinggal di Kuala Lumpur dan Selangor yang telah membuat permohonan zakat melalui Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan, boleh datang sendiri ke pejabat Baitulmal MAIWP atau boleh melayari laman web www.maiwp.gov.my (Kuala Lumpur) atau https://www.zakatselangor.com.my (Selangor) untuk maklumat lanjut mengenai permohonan bantuan tersebut.

SEMAKAN BANTUAN PERNIAGAAN IBU TUNGGAL

Untuk membuat semakan permohonan berkenaan dengan bantuan perniagaan yang dikhaskan kepada para ibu tunggal, pautan-pautan berkenaan adalah seperti di bawah ini.

Yayasan Tekun Nasional (TEKUN)

Skim Pembiayaan Program TemanNita

Sila ke cawangan TEKUN berhampiran anda. Klik di sini untuk melihat lokasi TEKUN di seluruh negara.

Amanah Ikhtiar Malayia (AIM)

Sila pergi ke cawangan AIM berhampiran anda. Klik di sini untuk melihat lokasi AIM di seluruh negara.

Bantuan Zakat 

Ibu Tunggal yang tinggal di Kuala Lumpur dan Selangor yang memohon bantuan zakat boleh menyemak status permohonan dengan pergi ke Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP) dan juga Lembaga Zakat Selangor (LZS) yang berhampiran.

Geran Pelancaran

Semakan status permohonan Geran Pelancaran boleh dibuat dengan menghubungi Pejabat Kebajikan Masyarakat Daerah (PKMD) di mana permohonan dibuat.

PENAFIAN

Pihak Mynewskini bukanlah dari mana-mana agensi kerajaan dan tidak ada kaitan dengan agensi kerajaan.
Pihak Mynewskini hanya berkongsi maklumat kepada pembaca dan pencari informasi yang berkaitan dengan bantuan yang diberi oleh pihak kerajaan.
Harap maklum. Terima Kasih.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top