Senarai Terkini Lokasi Jualan Rahmah Bagi Setiap Negeri

Senarai Terkini Lokasi Jualan Rahmah Bagi Setiap Negeri. Program Jualan Rahmah merupakan, ini adalah sebuah program anjuran Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Kos Sara Hidup Malaysia (KPDN).

Anjuran Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Kos Sara Hidup Malaysia (KPDN) ini membantu dalam meringankan beban rakyat membeli barangan keperluan asas, seperti ayam, ikan, minyak dan lain-lain.

Melalui program ini, rakyat akan dapat membeli barangan dapur dengan potongan harga sehingga 30% lebih murah daripada harga pasaran setempat. Program ini akan dijalankan di seluruh Malaysia.

Program Jualan Rahmah (PJR) adalah sebuah program anjuran Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Kos Sara Hidup Malaysia (KPDN) yang menawarkan penjimatan harga barangan keperluan harian sehingga 30% lebih murah daripada harga biasa pasaran setempat.

Ia dilaksanakan melalui kolaborasi bersama pemain industri sektor peruncitan seperti pasaraya dan hypermarket di lokasi-lokasi terpilih di setiap kawasan Parlimen semasa tempoh kempen dijalankan

Senarai Lokasi

Berikut merupakan pautan lokasi Program Jualan Rahmah mengikut negeri:

  1. Selangor
  2. Pulau Pinang
  3. Pahang
  4. Melaka
  5. Negeri Sembilan
  6. Kelantan
  7. Terengganu
  8. Perlis
  9. Johor
  10. Perak
  11. Sarawak
  12. Sabah
  13. Kedah
  14. WP Putrajaya
  15. WP Kuala Lumpur
  16. WP Labuan
  • Dalam Pasaraya (Inisiatif Premis itu sendiri dengan menggunakan jenama dan logo)
  • Kawasan terbuka (Jualan diadakan di luar pasaraya atau tempat tumpuan orang ramai khususnya B40)
  • Secara mobil/bergerak (Penggunaan lori atau trak bersesuaian untuk membawa barang keperluan ke kawasan pedalaman/terpencil)

Tarikh Jualan Rahmah

Tarikh bagi Program Jualan Rahmah ini akan dikemaskini oleh pihak KPDN bagi setiap negeri dari semasa ke semasa melalui laman Facebook mereka.

Sila pastikan anda peka dengan maklumat terkini dari laman sosial KPDN negeri masing-masing.

PENAFIAN

Pihak Mynewskini bukanlah dari mana-mana agensi kerajaan dan tidak ada kaitan dengan agensi kerajaan.
Pihak Mynewskini hanya berkongsi maklumat kepada pembaca dan pencari informasi yang berkaitan dengan bantuan yang diberi oleh pihak kerajaan.
Harap maklum. Terima Kasih.

Scroll to Top