Bantuan Khas Kewangan RM1000 Dikreditkan Disember Ini

Bantuan Khas Kewangan RM1000 Dikreditkan Disember Ini. Menteri Besar Selangor, Datuk Amirudin Shaari, telah mengumumkan pemberian insentif istimewa kepada rakyat Selangor.

Salah satu insentif yang akan diberikan adalah bantuan khas kewangan di negeri Selangor. Tujuan bantuan ini adalah untuk membantu meringankan beban kewangan yang dialami oleh penduduk Selangor.

Beliau mengumumkan bahawa bantuan khas kewangan (BKK) akan diberikan sebanyak sebulan gaji atau minimum RM1,000 kepada mereka yang layak.

BANTUAN KHAS KEWANGAN RM1000

Bantuan Khas Kewangan merupakan sebuah program bantuan kewangan yang istimewa yang akan memberikan kredit minimum sebanyak RM1000 kepada individu yang layak pada bulan hadapan (Disember) 2023.

KADAR BANTUAN KHAS KEWANGAN

Seperti yang telah diumumkan, sebanyak RM40.3 juta telah diperuntukkan bagi pelaksanaan insentif tambahan khas untuk kakitangan awam di negeri tersebut. Mereka yang terlibat bakal menerima bayaran sebanyak :

  • RM1000

TARIKH BAYARAN

Bayaran bantuan ini akan dibayar secara berperingkat bermula :

  • 28 DISEMBER 2023 (satu bulan gaji)
  • FEBRUARI 2024 (setengah bulan gaji)

KAEDAH BAYARAN

Bayaran akan di salurkan secara automatik ke dalam akaun penerima yang berkelayakan bermula 25 DISEMBER 2023 dan bayaran kedua pula pada 24 Februari nanti.

BANTUAN KHAS LAIN

Untuk makluman anda semua, perlbagai lagi bantuan yang anda boleh dapatkan sekiranya anda adalah rakyat negeri Selangor.

Sila layari laman rasmi Program Bantuan Kehidupan Sejahtera (BINGKAS).

PENAFIAN

Pihak Mynewskini bukanlah dari mana-mana agensi kerajaan dan tidak ada kaitan dengan agensi kerajaan.
Pihak Mynewskini hanya berkongsi maklumat kepada pembaca dan pencari informasi yang berkaitan dengan bantuan yang diberi oleh pihak kerajaan.
Harap maklum. Terima Kasih.

Scroll to Top