Rayuan eMadani RM100 Bagi Permohonan Tak Lulus

Sejak beberapa hari selepas eMadani dilaksanakan, tular orang ramai berkongsi di platform media sosial mengenai permohonan yang tak lulus berkenaan kredit eMADANI RM100 oleh penyedia perkhidmatan e-dompet tertentu.

Secara automatik, mereka tidak dapat memanfaatkan dan menebus bantuan kredit tersebut kerana dianggap tidak memenuhi syarat-syarat yang ditetapkan. Menghadapi masalah yang serupa, kerajaan baru-baru ini mengumumkan kemungkinan rayuan untuk program eMADANI ini, memahami bahawa ramai yang terjejas.

Berikut merupakan langkah untuk membuat rayuan eMADANI RM100 ini bagi setiap perkhidmatan e-dompet yang terpilih.

Cara Membuat Rayuan eMadani RM100

Permohonan boleh ditolak jika butiran yang didaftarkan seperti nama dan IC anda dimasukkan dengan tidak betul atau jika anda tidak memenuhi keperluan sebagai warganegara, usia, dan pendapatan. Sesetengah individu mendakwa ditolak kerana tiada rekod pelaporan cukai LHDN untuk tahun 2022.

Rayuan emadani rm100
Aplikasi Setel

Jika anda menggunakan Setel untuk menebus kredit eWallet RM100 dan permohonan ditolak, anda digalakkan untuk mengemukakan pertikaian ke [email protected].

Menurut Setel, jika permohonan gagal disebabkan oleh pengenalan yang tidak sah, anda mungkin perlu menghantar maklumat tambahan untuk pengesahan semasa proses pertikaian.

Aplikasi Shopee

Menurut Shopee, jika anda yakin bahawa anda telah memenuhi kriteria, anda boleh menghubungi perkhidmatan pelanggan mereka untuk membuat pertikaian.

Pilih eMadani Claimants sebagai jenis pengguna anda, pilih “eMadani Unable to claim” dan isi butiran peribadi. Anda boleh melampirkan tangkapan skrin sebagai gambar sokongan.

Aplikasi Touch ‘n Go

Jika anda menebus kredit eMadani RM100 melalui Touch ‘n Go eWallet, anda boleh membuat rayuan jika permohonan anda ditolak. Lakukannya dengan mengemukakan permintaan, dan kemudian pilih “eMADANI” dan “Claim Rejected” sebagai jenis sokongan yang anda cari.

Anda juga boleh menyediakan lebih banyak butiran mengenai penolakan permohonan eMADANI dan melampirkan tangkapan skrin sebagai dokumen sokongan.

Manakala menerusi aplikasi MAE Maybank, FAQ eMadani secara asasnya adalah salinan dokumen MOF. Dinyatakan bahawa terdapat proses rayuan di mana anda boleh menghubungi penyedia perkhidmatan eWallet yang anda telah hantar tuntutan anda untuk bantuan lanjut.

Menurut terma dan syarat eMADANI Maybank, untuk membuat rayuan yang berkaitan dengan operasi eMADANI, MAE oleh Maybank2u dan/atau fungsi Scan & Pay, anda boleh menghubungi Maybank Group Customer Care di 1300-88-6688 atau menulis kepada mereka di [email protected].

PENAFIAN

Pihak Mynewskini bukanlah dari mana-mana agensi kerajaan dan tidak ada kaitan dengan agensi kerajaan.
Pihak Mynewskini hanya berkongsi maklumat kepada pembaca dan pencari informasi yang berkaitan dengan bantuan yang diberi oleh pihak kerajaan.
Harap maklum. Terima Kasih.

2 thoughts on “Rayuan eMadani RM100 Bagi Permohonan Tak Lulus”

Comments are closed.

Scroll to Top