Bantuan Sara Hidup RM200

Bantuan Sara Hidup

Bantuan Sara Hidup Mahasiswa Anak Negeri Sembilan adalah merupakan Insiatif Kerajaan Negeri Sembilan Dan Yayasan Negeri Sembilan untuk menolong dan membantu memudahkan proses pembelajaran Anak-Anak Negeri Sembilan. Bagi Tahun 2024, Permohonan untuk Bantuan Sara Hidup (BHS) Mahasiswa Anak Negeri Sembilan adalah melalui atas talian di laman web Yayasan Negeri Sembilan.

Berikut merupakan perkongsian lanjut mengenai BSH Mahasiswa Anak Negeri Sembilan 2024.

Bantuan Sara Hidup RM200

Bantuan Sara Hidup Mahasiswa Anak Negeri Sembilan Merupakan Insiatif Kerajaan Negeri Sembilan Dan Yayasan Negeri Sembilan Untuk Membantu Memudahkan Proses Pembelajaran Anak-anak Negeri Sembilan.

Bagi Tahun 2024, Permohonan BSH Mahasiswa Anak Negeri Sembilan adalah melalui atas talian (online) di laman web Yayasan Negeri Sembilan. Permohonan BSH 2024 boleh dibuat segera

SYARAT-SYARAT KELAYAKAN

Berikut merupakan syarat-syarat kelayakan BSH Mahasiswa Anak Negeri Sembilan 2024:

  1. Pemohon kelahiran di Negeri Sembilan (05/59/31) DAN Alamat menetap pemohon wajib di Negeri Sembilan (berdasarkan kepada paparan kad pengenalan yang dikemukakan); ATAU
  2. Bukan kelahiran Negeri Sembilan tetapi telah menetap dan juga bersekolah  di Negeri Sembilan sekurang-kurangnya selama 6 tahun (Sila kemukakan Sijil Tamat Berhenti Sekolah Rendah dan Menengah).
  3. Hanya layak kepada pemohon peringkat pengajian Diploma dan juga Ijazah Sarjana Muda Sahaja; DAN
  4. Hanya layak kepada pemohon Institusi Pengajian Diploma dan juga Ijazah Sarjana Muda (IPTA) AWAM sahaja. (Sepenuh Masa); DAN
  5. Terbuka kepada pemohon Semester 1 hingga Tamat Pengajian (SEMESTER AKHIR); DAN
  6. Ibu bapa yang mendaftar Sumbangan Tunai Rahmah (STR) layak untuk memohon BSH (pendapatan isi rumah bapa dan ibu ataupun penjaga tidak melebihi RM4,850.00 golongan B40)
  • Sekiranya ibu bapa bekerja sendiri dan juga tidak menerima bantuan dari mana-mana agensi/ jabatan perlulah mengemukakan/ melampirkan borang e-B (LHDN).

       7. Muat turun borang ADUN YNS 1/B, perlulah disahkan oleh pihak ADUN/ KRT TAMAN/

MPKK

       8. Borang Pengesahan Belajar (SPB) Borang YNS 2/A -muat turun borang di LAMAN WEB YNS – untuk disahkan oleh pihak Universiti / Politeknik.

MAKLUMAT LANJUT

Untuk maklumat lanjut mengenai BSH Mahasiswa Anak Negeri Sembilan 2024, sila layari Laman Web Yayasan Negeri (YNS) di portal berikut:

PENAFIAN

Pihak Mynewskini bukanlah dari mana-mana agensi kerajaan dan tidak ada kaitan dengan agensi kerajaan.
Pihak Mynewskini hanya berkongsi maklumat kepada pembaca dan pencari informasi yang berkaitan dengan bantuan yang diberi oleh pihak kerajaan.
Harap maklum. Terima Kasih.

2 thoughts on “Bantuan Sara Hidup RM200”

  1. Attention of: Managing Director/CEO

    I hope this massage finds you well. I am reaching out on behalf of my client to initiate a discussion regarding a noteworthy private investment opportunity. Serving as an intermediary, l posses comprehensive information and credentials related to this opportunity that l would like to share with you.

    I kindly request your prompt response to facilitate the exchange of details and further discussions. You can reach me at: [email protected]

    Thank you for your time and consideration.

    Best regards

    David Herman
    Portfolio Manager

Comments are closed.

Scroll to Top