Bayaran Bantuan Sempena Aidilfitri 2023 RM350 & RM700

Bayaran bantuan sempena Aidilfitri 2023 berjumlah RM350 dan RM700 seorang. Dimana, semasa Februari lalu, pembentangan Belanjawan 2023 terpaksa dilaksanakan sekali lagi berikutan pembentukan kerajaan baharu dibawah Perpaduan Datuk Sri Anwar Ibrahim.

Antara isi pembentangan tersebut, twrdapat pelbagai bantuan baharu diumumkan bagi membantu rakyat Malaysia. Antara bantuan yang diumumkan adalah bantuan kewangan berjumlah sehingga RM700 untuk bantuan khas Aildifitri menjelang April ini.

Bayaran Bantuan Sempena Aidilfitri 2023

Melalui pelaksanaan bantuan khas aidilfitri ini, kakitangan awam dan pesara kerajaan masing-masing akan menerima bonus sebanyak :

  • Penjawat Awam – RM700
  • Pesara Kerajaan – RM350

Info : Hampir 1.3 juta penjawat awam GRED 56 dan ke bawah akan menerima manfaat ini.

Bantuan Khas Aidilfitri

Kerajaan bersetuju beri Bantuan Khas Kewangan Aidilfitri RM700 kepada semua penjawat awam Gred 56 ke bawah, termasuk lantikan kontrak. RM350 kepada pesara kerajaan.

Bantuan Khas Aidilfitri adalah khas untuk kakitangan awam dan pesara kerajaan tahun ini. Kakitangan awam dan pesara kerajaan bakal menerima bonus Aidilftri April nanti sehingga RM700.

Bayaran bantuan ini dilaksanakan sebagai tanda penghargaan kepada kakitangan awam yang sentiasa menggalas tanggungjawab untuk berkhidmat kepada rakyat.

Bayaran Bantuan Sempena Aidilfitri

TARIKH BAYARAN

Bayaran Bantuan Khas Aildilfitri ini bakal dikreditkan sebelum aidilfitri iaitu bulan April nanti.

Mana-penjawat awam dan pesara kerajaan yang layak, bayaran akan terus dikreditkan ke akaun masing-masing.

PENAFIAN

Pihak Mynewskini bukanlah dari mana-mana agensi kerajaan dan tidak ada kaitan dengan agensi kerajaan.
Pihak Mynewskini hanya berkongsi maklumat kepada pembaca dan pencari informasi yang berkaitan dengan bantuan yang diberi oleh pihak kerajaan.
Harap maklum. Terima Kasih.

1 thought on “Bayaran Bantuan Sempena Aidilfitri 2023 RM350 & RM700”

Comments are closed.

Scroll to Top